Accès des membres | Trouver un Groupe | English

Bienvenue à Scouts Canada

Join Scouts Canada

Scouts Canada est l’organisation jeunesse la plus importante au pays. Depuis ses débuts il y a plus de 100 ans, l’organisation a fait découvrir à plus de 17 millions de jeunes Canadiens un monde d’aventures, de plein air et d’amitiés.

Les scouts vivent des aventures amusantes et des expériences uniques. Tout au long de leur parcours, ils deviennent des personnes débrouillardes, confiantes et polyvalentes, bien préparées à la réussite.

Le scoutisme t’offre tout un monde où il t’est possible de faire ressortir le meilleur de toi-même et des autres. Nous travaillons constamment à l’élaboration de programmes de grande qualité. Nos programmes sont offerts toute l’année et proposent aux jeunes des aventures dont ils se souviendront toute leur vie.

Quoi de neuf?

09/14/2018 - 09/16/2018
A new name for a new Scouting year! This year’s Council Leadership Conference is open to all groups to send 2 Scouters + 1 Scouter or Youth Member under the age of 26 (preferably 14+).
05/05/2018 - 9:00am - 2:00pm

The 2018 Eastern Avalon Area Scout Truck Rally will take place at VIlla Nova Junior High School in Conception Bay South.

04/28/2018 - 9:00am - 2:00pm

The 2018 Kub Kar Rally will take place at the Paradise Double Ice Complex.

02/18/2018 - 7:00pm - 9:00pm

Nouvelles

By Peter Hatcher, 1st MQP I first heard about (Scouting Ireland’s) JamboRí from a fellow Scouter in New Brunswick. From there I did a little research online and I was hooked. Plus »
Welcome to another busy Scouting year!   In recognition of your rapidly filling calendar, the Council Leadership Team would like to share this tentative schedule of events for 2018-19.   We will provide more information on specific events as it becomes available. Plus »
The Newfoundland & Labrador Council is actively recruiting volunteers for several roles at the Group, Area, and Council levels!  If you’re interested in volunteering with Scouts Canada and helping us bring scouting to more and more youth across the province, please take some time to look through the volunteer positions and other details listed below. (click the position titles for full job descriptions) We look forward to having you on board as we work to develop well-rounded young people, better prepared for success in the world! Plus »

Scouts Canada, l’organisation jeunesse la plus importante au pays, offre des programmes stimulants pour les garçons et les filles âgés de 5 à 26 ans dans des milliers de groupes répartis dans la plupart des villes du Canada.

S'inscrire aux Scouts Bénévoles Faire un don Mises à jour par courriel

Poursuis ta route. Deviens scout! Scouts.ca/getscouting
Dites merci aujourd'hui à un bénévole extraordinaire! Scouts.ca/merci
Moot Canada 2013